Děti a reklama
Zejména před svátky se nás valily zaručené rady jaký vybrat dárek, který udělá radost našim nejbližším. Tří letá dcera mé kolegyně se bála i plakala, že letos „nepřiletí Ježíšek“, protože to tvrdila reklama.
Nebo jiné slogany „Když musíš, tak musíš“ „Chráníme Vaše sny“ „Patentováno přírodou“ „Jde to i jinak“
„Chlapi to mají rádi hořké“
My dospělí víme, že jde o reklamu. Jenže předškolní děti neumí rozlišit fikci od reality .“ Děti jsou konzumenti ve výcviku. Přehnaná náklonost k reklamám v dětství se projeví v dospělosti . Stává se manipulovatelnou ovečkou“, říká expert na reklamu Martin Charvát (RodinaDnes 8.1. 2016) Byznys s miminky začíná již v porodnicích, komfortní balíčky, táto plať- viz Týden 45/2015 Časopis Týden č. 45/2015 |
Naše děti už od narození by měl chránit Mezinárodní kodex marketingu náhrad mateřského mléka – WHO kodex (více na www.kojeni.cz<http://www.kojeni.cz>) ,který zakazuje reklamu na umělou výživu, lahve a dudlíky cílenou na období těhotenství a matky po porodu. Přesto kodex ČR zatím právně neošetřila, za což je opakovaně kritizována Výborem pro práva dítěte. Ve Švédsku a Norsku jsou reklamy pro děti do 12 let úplně zakázány. V ČR má 44% firem ve své nabídce výrobky pro děti.
Zdroj: agentura Ogilvy§Mather
http://www.financnigramotnostdoskol.cz/reklama-jak-nenaletet/>