Kojení.cz

Kojení je právem dítěte i matky. Vážíme si každé maminky.

Novinky

Série v časopise The Lancet 2023 o kojení, včetně vlivu komerčního marketingu mléčné výživy

Nová série Lancet o třech dokumentech, která zkoumá, jak je hodnota kojení plýtvána vládou a veřejným zdravím a využívá průmysl umělého mléka.
• Jak je chování dítěte nesprávně interpretováno tak, že podkopává kojení, ale víceodvětvové intervence chrání jeho zdravotní dopady
• Jak se „příručka“ marketingu náhrad mateřského mléka zaměřuje na rodiče, zdravotníky a politiky a podkopává zdraví a práva dětí a matek
• Jak mocenská nerovnováha a politické a ekonomické struktury určují stravovací praktiky, práva žen a zdravotní výsledky.
Autoři požadují, aby kojení bylo kolektivní odpovědností, která je účinně chráněna, propagována a podporována na všech úrovních.

Shrnutí
Kojení prokázalo zdravotní přínosy pro matky i děti v prostředí s vysokými i nízkými příjmy. Podle doporučení WHO je však na celém světě kojeno méně než 50 % dětí. Komerční průmysl mléčné výživy po desetiletí používal tajné marketingové strategie, které byly navrženy tak, aby kořistily obavy a obavy rodičů, aby se krmení kojenců a malých dětí stalo multimiliardovým byznysem, který každoročně generuje výnosy ve výši asi 55 miliard dolarů.

Tato série tří článků nastiňuje mnohostranné a vysoce účinné strategie používané komerčními výrobci kojeneckých mlék pro rodiče, zdravotníky a tvůrce politik. Pochybné marketingové praktiky v tomto odvětví – v rozporu s Kodexem kojení – jsou umocněny lobováním vlád, často skrytě prostřednictvím obchodních asociací a předních skupin, proti posilování zákonů na ochranu kojení a zpochybňování nařízení o potravinových standardech.
Odhalení predátorských taktik průmyslu umělého mléka
Zveřejněno: 7. února 2023DOI: https://doi.org/10.1016/S0140-6736(23)00118-6
Po celá desetiletí průmysl komerční mléčné výživy (CMF) používal tajné marketingové strategie, které byly navrženy tak, aby kořist na obavy a obavy rodičů ve zranitelné době, aby se krmení malých dětí stalo multimiliardovým obchodem. Obrovská ekonomická síla, kterou nashromáždili výrobci CMF, je nasazena politicky, aby bylo zajištěno, že průmysl nebude dostatečně regulován a služby podporující kojení budou mít nedostatečné zdroje. Toto jsou strohá zjištění série kojení 2023, která byla dnes zveřejněna v The Lancet 7. února 2023
Série tří článků nastiňuje, jak jsou typické chování kojenců, jako je pláč, neklid a špatný noční spánek, zobrazovány průmyslem CMF jako patologické a formulované jako důvody pro zavedení
umělé výživy, i když ve skutečnosti jsou tato chování běžná a vývojově odpovídající. Výrobci však tvrdí, že jejich produkty mohou zmírnit nepohodlí nebo zlepšit noční spánek, a také z toho vyvozují, že vzorec může zlepšit vývoj mozku a zlepšit inteligenci – to vše je nepodložené. Krmení kojenců je dále ovlivněno křížovou propagací počáteční, pokračovací a batolecí formule za použití stejné značky a číslování, jehož cílem je vybudovat loajalitu ke značce a je očividným pokusem obejít legislativu, která zakazuje reklamu na počáteční kojenecké formule.
Kojení prokázalo zdravotní přínosy v prostředí s vysokými i nízkými příjmy: snižuje dětské infekční nemoci, úmrtnost a podvýživu a riziko pozdější obezity; matky, které kojí, mají snížené riziko rakoviny prsu a vaječníků, cukrovky 2. typu a kardiovaskulárních onemocnění. Podle doporučení WHO je však na celém světě kojeno méně než 50 % dětí, což má za následek ekonomické ztráty ve výši téměř 350 miliard USD ročně. Mezitím odvětví CMF generuje příjmy ve výši přibližně 55 miliard USD ročně, přičemž přibližně 3 miliardy USD jsou každoročně vynaloženy na marketingové aktivity.
K pochybným marketingovým praktikám v tomto odvětví se přidává lobování, často skrytě prostřednictvím obchodních sdružení a předních skupin, proti posilování zákonů na ochranu kojení a zpochybňování nařízení o potravinových standardech. V roce 1981 přijalo Světové zdravotnické shromáždění Mezinárodní kodex marketingu náhražek mateřského mléka, soubor norem, které mají zabránit nevhodnému marketingu náhražek mateřského mléka. Zahrnuje zákaz reklamy na CMF pro veřejnost nebo propagace v rámci systémů zdravotní péče; zákaz poskytování bezplatných vzorků matkám, zdravotnickým pracovníkům a zdravotnickým zařízením; žádná propagace výživy v rámci zdravotnických služeb; a žádné sponzorství zdravotníků nebo vědeckých setkání ze strany CMF průmyslu. Navzdory opakovaným výzvám, aby vlády začlenily doporučení Kodexu do legislativy, pouze 32 zemí má právní opatření, která jsou podstatně v souladu s Kodexem. Dalších 41 zemí má legislativu, která je mírně v souladu s Kodexem, a 50 nemá žádná právní opatření. V důsledku toho je Kodex pravidelně porušován bez sankcí.
Upřednostnění obchodních zájmů před zdravím se dostalo do popředí v roce 2018, kdy američtí představitelé pohrozili prosazením obchodních sankcí a stažením vojenské pomoci Ekvádoru, pokud na Světovém zdravotnickém shromáždění neupustí od návrhu rezoluce na ochranu a podporu kojení. Některé lobbistické skupiny CMF varovaly před zlepšením rodičovské dovolené. Délka placené mateřské dovolené koreluje s prevalencí a délkou kojení a absence nebo nedostatečná placená dovolená nutí mnoho matek vrátit se brzy po porodu do práce. Nedostatek bezpečných prostor pro kojení nebo odsávání mléka na pracovištích nebo zařízení pro skladování mateřského mléka znamená, že kojení není pro mnoho žen životaschopnou možností.
Některé ženy se rozhodnou nekojit nebo nemohou kojit. Vnímaný tlak nebo neschopnost kojit – zvláště pokud je to v rozporu s přáním matky – může mít škodlivý vliv na duševní zdraví a měly by existovat systémy, které všechny matky v jejich volbě plně podporují. Ženy a rodiny se o výživě kojenců rozhodují na základě informací, které obdrží, a kritika marketingových praktik průmyslu CMF by neměla být interpretována jako kritika žen. Všechny informace, které rodiny o výživě kojenců dostávají, musí být přesné a nezávislé na vlivu průmyslu, aby bylo zajištěno informované rozhodování. Marketing v odvětví CMF je propojený, mnohostranný a výkonný systém, který vědomě využívá aspirace rodičů. Podle Úmluvy o právech dítěte mají vlády povinnost vypořádat se s dezinformacemi – a vlády musí bez dalšího prodlení přijmout kodex kojení, aby zajistily, že výrobci uvádějící zavádějící tvrzení o svých produktech budou pohnáni k odpovědnosti.
The Lancet, 2023, https://doi.org/10.1016/S0140-6736(23)00118-6
Odkazy na Série The Lancet Breastfeeding 2023
https://www.thelancet.com/series/breastfeeding-2023

Více o implementaci kodexu náhražek mateřského mléka viz https://www.who.int/publications/i/item/9789240048799

Další informace o návrhu Ekvádoru https://www.nytimes.com/2018/07/08/health/world-health-breastfeeding-ecuador-trump.html

Další informace o zásadách vhodných pro rodiny https://www.unicef-irc.org/family-friendly

Přehledy jsou dostupné zde<https://www.thelancet.com/series/Breastfeeding-2023>