Nový nástroj umělé inteligence pro zdraví dětí
WHO/ Europa zahajuje kampaň na podporu a ochranu zdraví kojenců a malých dětí prostřednictvím nového nástroje umělé inteligence (AI), který vyžaduje spolupráci a účast všech.
Cílem iniciativy je bojovat proti online propagaci nezdravých produktů, jako je tabák, alkohol a potraviny bohaté na sůl, tuky a trans cukry, a sledovat marketing náhražek mateřského mléka a dětské výživy. Existují důkazy, že všudypřítomné používání digitálních marketingových strategií v potravinářském průmyslu představuje hrozbu pro optimální postupy výživy kojenců a malých dětí, včetně kojení a přiměřeného doplňkového krmení, bezpečné a vhodné, což ohrožuje jejich růst a vývoj. Kromě toho propagace těchto produktů zvyšuje riziko rozvoje nepřenosných nemocí (NCD), jako je cukrovka, kardiovaskulární onemocnění a rakovina, a je spojena s rostoucí epidemií dětské obezity a nadváhy.
WHO vyzývá spotřebitele, aby čelili těmto marketingovým strategiím sdílením snímků obrazovky a obrázků online nebo offline reklam, které mají negativní dopad na stravovací chování dětí nebo narušují propagaci, ochranu a podporu kojení. Kdokoli starší 18 let (rodič, zdravotnický personál, občané) může anonymně nahrávat obrázky na vyhrazenou platformu navrženou Evropským úřadem pro prevenci a kontrolu nepřenosných nemocí WHO.